Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-05-2021, 18:03 door Briolet

Door Anoniem: Normaal zouden bij de meeste mensen de alarmbellen gaan rinkelen als een mail vol met taalfouten ontvangen wordt en men vriendelijk wordt verzocht om de rekeningnummer van een bestaande klant te veranderen. Die taalfouten zijn nog wel te begrijpen. Het geld moet overgemaakt worden naar een Spaans filiaal. Je kunt ook denken: "Die Spanjaard schrijft toch nog behoorlijk leesbaar Nederlands". Taalfouten spelen hier dus geen grote rol in de fout. Maar wel dat er niet standaard via een onafhankelijk kanaal gecontroleerd wordt of de verandering legitiem is. Brabantia is wel in de fout gegaan doordat hun mailsysteem niet goed beveiligd was. Het verzoek tot aanpassing van de bankrekening kwam vanaf hun mailserver. En vergezeld van originele kopieën van facturen. Dit geeft wel aan dat zelfs als de bron van de mail legitiem is, je dit niet 100% mag vertrouwen. Afgezien van gehacked zijn, is het ook wel eens voorgekomen dat eigen personeel dit soort mailtjes stuurde. Men moet zich er van bewust ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha