Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-05-2021, 14:35 door Erik van Straten

Als het zo vaak fout gaat, waarom kan ik dan op digid.nl niet vinden wat ik moet doen als mijn smartphone gestolen of gehacked zou zijn en ik de DigiD app zou gebruiken? En uit https://www.digid.nl/veiligheid/misbruik-van-uw-gegevens: [...] Iemand misbruikt uw DigiD Heeft iemand uw DigiD-inloggegevens in handen? Dan kunnen zij bijvoorbeeld uw persoonlijke gegevens wijzigen bij de overheid. Maakt iemand misbruik van uw DigiD, dan is dit identiteitsfraude. Kunt u nog inloggen? Wijzig dan zo snel mogelijk uw wachtwoord. Kunt u niet meer inloggen? Neem dan direct de volgende stappen: - verzamel bewijsmateriaal - meld misbruik van uw DigiD via de DigiD Helpdesk en vraag hun om uw account op te schorten - doe aangifte van misbruik bij de politie Ook als u alleen maar een vermoeden hebt van misbruik, is het verstandig uw DigiD-wachtwoord te wijzigen of een geheel nieuwe DigiD aan te vragen. [...] Wellicht is het een idee om "verzamel bewijsmateriaal" op plek 3 te zetten? En na "Kunt u nog inloggen?" lijkt ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha