Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-06-2021, 15:57 door Anoniem

Door Anoniem: Wat doen jullie als iemand in jullie organisatie aan jullie meldt dat hij of zij een phising mail heeft ontvangen? (Dus gelukkig niet erop heeft geklikt) Hoe ver gaan jullie verder (met onderzoeken voorbeeld)? (Op een aparte machine op de link klikken en kijken wat er gebeurd etc?) Ik ken een organisatie die de melder dreigt met rechtspositionele stappen. Uiteraard is dat ridicuul, maar zulke domme mensen (niet de hele organisatie is dom) bestaan echt. Het standaard advies dat al jaren wordt gegeven is nochtans niet heel veel beter. Onder mijn verantwoordelijkheid zou ik dit doen: 1. Ontvanger ondervragen over het wel of niet bezoeken van een site. 2. Bericht opslaan als RFC822 bestand. Dat is het bericht met alle headers, originele headers. Sommige mail clients of servers zoals Outlook/Exchange/365 verbouwen SMTP berichten totaal, dus de beste implementatie hiervoor is opslaan voordat berichten worden aangepast op een geprepareerde mail server .Dit heeft gevolgen voor privacy, de toegang ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha