Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-07-2021, 16:20 door Anoniem

Door Anoniem: Het bedrijfsleven dient eindgebruikers op te leiden om niet in phishing te trappen. Maar ook voldoende software aan te schaffen om hier tegen te weren. Nee, eindgebruikers opleiden is een kansloze aanpak. Dat werkte 20 jaar geleden niet, dat werkt vandaag de dag niet en dat zal over 10 jaar nog steeds niet werken. We moeten ophouden met proberen van gewone medewerkers cybersecurity-experts te maken die het verschil kunnen zien tussen een echte mail en een phishing mail, terwijl genoeg cybersecurity-experts het ook niet kunnen. We moeten in onze aanpak voor ICT en informatieverwerking er vanuit gaat dat de gebruiker ooit in een phishingmail trapt. Richt beveiliging niet alleen in op het voorkomen van incidenten (zoals we nu voornamelijk doen), maar ook op het indammen van een incident. Pas bijvoorbeeld Zero Trust toe. Doe aan risicomanagement om zicht te krijgen op wat er nog niet goed staat. Er valt in vele netwerken no zo veel te verbeteren aan de beveiliging. Denken dat de gebruiker die geen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha