Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-08-2021, 19:13 door Anoniem

Situatie : bedrijf A gebruikt een platform voor versleutelde mail zoals o.a. ziffer, zorgmail en anderen. een medewerker van bedrijf A stuurt een "versleutelde" privacy gevoelige email maar door een menselijke of technische fout kan deze mail niet bezorgd worden. De betreffende medewerker ontvangt uiteraard een bounced/error melding met de reden van de fout. Deze error melding wordt echter verstuurd via een mailbox van bedrijf A zelf en komt aldaar in de "verzonden berichten" Voorgesteld wordt, door de firma die het platform implementeert voor bedrijf A, om daarvoor een bestaande mailbox van bedrijf A te gebruiken. Dit betekend dat een "derde persoon", niet zijnde de zender of ontvanger van de oorspronkelijke mail, de error ook kan zien waarbij o.a. afzender, geadresseerde en tijdstip van het oorspronkelijke bericht zichtbaar zijn. Voldoet bedrijf A (of het platform) op deze manier nog aan NTA en AVG?

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha