Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-08-2021, 11:06 door majortom

Door Anoniem: Volgens De Jonge zijn er nog wel enkele problemen met de CoronaCheck-app. Het gaat om gevallen waarbij persoonsgegevens in de registraties van de GGD of het RIVM niet exact overeen komen met de notatiewijze in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP). Daardoor kan CoronaCheck de gegevens van de persoon niet vinden. Ehh? De een noteert het BSN in decimaal en de andere in hex ofzo? En is dat niet te converteren dan? Blijkbaar proberen ze (ook) op naam te matchen en, omdat we natuurlijk lekker allemaal onze eigen set willen hebben ipv om met 1 set te werken, zijn dit de "normale" problemen bij het opslaan van redundante data. Schrijfwijzes, accenten e.d. zijn verschillend en als er dan om een of andere duistere reden op naam wordt gematched gaat het niet goed. Waarom hebben we in vredesnaam een BSN, dus een unieke id per inwoner, wanneer we alsnog op naam gaan matchen? Naast de security problematiek die het opslaan van redundante data oplevert, levert het dus ook de nodige uitdagingen in de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha