Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-08-2021, 14:16 door Q1

Veel bedrijven hebben inderdaad geen goede log management omgeving. Dat komt vaak omdat men niet weet wat je ermee moet doen omdat men het nog niet echt nodig heeft gehad. En daarmee is er een analogie met backups: die maak je alleen maar, om ze in geval van dataverlies terug te zetten. En dat betekent dat je van te voren moet nadenken wat je wilt kunnen restoren. En dat komt erop neer dat je de backup scheidt van het systeem waar de backup vandaan komt. Hetzelfde met logs: die heb je pas nodig als er een probleem is. Je wilt dan a) dat je erbij kan , dus dat de logs op een apart systeem staan b) dat de juiste dingen gelogd worden, dus alle relevante logs, niet gefiltert omdat je normaal alleen maar naar specifieke zaken zoekt c) dat er voldoende logs zijn, dus meer dan een paar dagen d) dat de logs niet aangepast kunnen worden Dus een voldoende grote selectie van log elementen, van alle relevante systemen, op een apart log management systeem, met voldoende opslag om bv. 3 maanden op te slaan, en met bv. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha