Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-08-2021, 10:33 door Anoniem

Ik weet niet of dit een reactie is die puur gebaseerd is op de wet en Arnoud's interpretatie ervan, en dat die interpretatie wellicht kan verschillen bij een rechter of bij andere bedrijven, maar wel wil ik er op wijzen dat "controleren of er kwetsbaarheden zijn" en "zomaar klanten afsluiten als ze een kwetsbaar systeem hebben" een heel gebruikelijke manier van handelen is bij Nederlandse ISP's. Hierbij wordt dan inderdaad de "veiligheid van het netwerk" als argument gehanteerd, wellicht intern ook gemotiveerd met "onze reputatie als ISP". Je kunt als ISP een slechte naam krijgen als je alles maar laat rotten, en een dergelijke policy (en het handelen ernaar) kan zeker dienen om dat te voorkomen. Natuurlijk is het hardstikke l*llig als je zomaar ineens wordt afgesloten, en het komt zeker ook voor dat de impact van het afsluiten veel groter is dan die van het geconstateerde probleem, waarna klanten heel boos worden enzo. Maar ik heb nog nooit gehoord van een rechtzaak waarbij een klant tegen deze afsluiting ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha