Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-08-2021, 15:02 door Anoniem

Het probleem is dat de caller ID functie in het telefoonnetwerk is gebaseerd op een vertrouwensmodel wat niet meer geldig is. Het was altijd zo dat er een netwerk van "betrouwbare" telefonie aanbieders was, die onderling caller ID informatie uitwisselden met het vertrouwen dat die correct was. Op de grenzen van dit netwerk deed iedereen de nodige controles. Dus als je bijvoorbeeld een ISDN aansluiting had (als bedrijf of als particulier) en dus zelf caller ID informatie kon meezenden, dan was het aan de KPN of vergelijkbare aanbieder om deze caller ID info te checken (is dit wel een nummer van die klant) en iets te doen als het niet klopte (meestal caller ID vervangen door een default zoals "het hoofdnummer") Maar naarmate er meer "louche partijen" in dat telefoonnetwerk gekomen zijn (prijsvechters die het allemaal niks kan schelen) zijn die checks weggevallen en is de caller ID info steeds onbetrouwbaarder geworden. En toen het niet meer betrouwbaar was werd het natuurlijk voor op zich goedwillende ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha