Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-09-2021, 12:52 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Een datalek is toch altijd een menselijke fout? Niet helemaal. Het kan ook kwade wil zijn. Vaak maakt een menselijke fout dat mogelijk, maar er zijn (enkele) uitzonderingssituaties waarin er echt sprake van overmacht is. Wel ben ik het eens dat 99,99% van de datalekken minimaal een van de oorzaken terug te leiden is via de vijf Why's naar simpelweg onvoldoende besef in de organisatie dat persoonsgegevens iets is dat je grondig tegen datalekken moet beschermen. A propos een handige lakmoesproef. Als je kritische vragen aan een verwerkingsverantwoordelijke stelt en je krijgt harde taal, juridische taal (we houden ons aan de wet), drang (anders neem je onze dienst maar niet af), een combinatie daarvan of welke andere reactie dan een respectvol inzicht in hoe men jouw gegevens beschermt terug, reken dan op een hogere kans op datalekken. Kan natuurlijk ook zijn, dat zo'n aanbieders het gewoon spuugzat zijn, om die zogenaamde klanten telkens weer uit te leggen hoe er gewerkt wordt, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha