Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-09-2021, 14:13 door Anoniem

ik zie veel azijn beladen reacties, men spreekt alsof de fysieke betaalpas al direct uit gefaseerd wordt. En dan nog niet te spreken over hoe het facebook publiek reageert op deze berichtgeving, want die denken dat dit een stap naar massa surveillance is. Het gaat hier enkel om een toegevoegde functie die extra mogelijkheden toevoegt omtrent pinnen bij de geldautomaat. Deze methode middels QR-code bestaat al langer bij banken zoals bij onze buren. De KBC bank in België biedt de zelfde functie al jaren aan. Op security gebied vind ik het zoals mobiel betalen allemaal wat riskanter dan een fysieke pas, want met een eenvoudige social engineering tactiek is het mogelijk om de bankieren app op een extra apparaat toe te voegen. Dat neemt niet weg dat fysieke pasjes middels andere tactieken ook te bemachtigen zijn. Mijn conclusie is: gelegenheid maakt de dief. Ik vraag mij af hoe ABN-AMRO klanten gaat beschermen die slachtoffer worden van bv. phishing waarvan geld wordt opgenomen middels de QR-code via de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha