Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-11-2021, 22:47 door Erik van Straten

Door Anoniem: Wat ik niet begrijp is dan niet meer mensen gewoon alle sms'jes, emails en appjes negeren en redeneren zoals ik: Als je mij kent en je wil iets van mij, dan stuur je mij maar een brief. Ik denk niet dat dit in alle gevallen verstandig is. Als de SMS die ik ontving daadwerkelijk legitiem is, is er een nieuw device aan de rekening van Rabo klant X gekoppeld (waarbij X de persoon is die een typfout heeft gemaakt en per ongeluk mijn nummer heeft ingevoerd, of een paar jaar geleden het telefoonnummer had wat ik nu heb). Als X niet (bewust) zelf een nieuw device aan diens rekening heeft gekoppeld, maar een oplichter dat voor elkaar heeft gekregen, kan die SMS helpen voorkomen dat de oplichter de rekening van X plundert (X zal dan wel snel moeten bellen met de Rabobank). Met andere woorden, zo'n SMS kan helpen voorkomen dat iemand er met jouw spaarcentjes vandoor gaat. Overigens vraag ik me wel af hoe effectief dit systeem is. Als je zelf een ander device koppelt zal zo'n SMS niet onverwacht komen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha