Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-12-2021, 11:52 door Anoniem

Door Anoniem: Lees: We hebben geen inzicht in welke applicaties we binnen ons eigen netwerk hebben draaien maar om de indruk te wekken dat we goed bezig zijn gaan we totaal overreageren zodat niemand ons de schuld kan geven. Een andere mogelijkheid is dat ze snel hebben uitgezocht welke applicaties Log4j gebruiken en dat dat de systemen zijn die ze nu hebben afgesloten. En als ze bij gebrek aan inzicht in waar Log4j wordt gebruikt meer offline hebben gezet dan alleen applicaties die Log4j gebruiken, dan nog zou ik dat niet als overreageren zien maar als een verstandige maatregel. De impact van een paar dagen offline zijn is kleiner dan de impact van weken offline zijn met alle bijkomende schade van een ransomware-aanval. Hoe hard was jouw oordeel geweest als ze bij gebrek aan inzicht maar operationeel waren gebleven, inderdaad via het Log4j-lek met ransomware besmet waren geraakt en daar grote schade door hadden gehad? Had je dan misschien gevonden dat ze beter direct op de noodrem hadden kunnen trappen? ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha