Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-01-2022, 20:39 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Vervolgens vraagt de oplichter 2000 euro terug omdat hij per ongeluk teveel zou hebben overgemaakt. Waarop ze in een flits vermoedelijk heeft gedacht: hee, das een goeie deal, 3020 euro ontvangen en maar 2000 euro terugbetalen? Doen natuurlijk! Want das voor mij 988 euro winst! De oplichter vroeg of het slachtoffer €2000 naar een spaarrekening wilde overmaken, en de rest naar een andere rekening. En toch denk ik dat er zoiets is gebeurd: Eerst gaf de oplichter een valse betaallink aan het slachtoffer om zogenaamd 1 cent over te maken. De oplichter gaf aan om op die manier meer zekerheid te krijgen om niet besodemieterd te worden. (dit is gebruikelijk om in geval van oplichting de verkoper te kunnen identificeren, zodat deze in geval van oplichting kan worden achterhaald en vervolgd; (zie bijv.: https://www.unitedconsumers.com/gsm/abonnement-aanvragen/1-cent-betaling.jsp) Maar doordat het slachtoffer de valse betaallink gebruikte, kreeg de oplichter dus toegang tot de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha