Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-01-2022, 15:01 door Anoniem

Door Anoniem: De bank zal NOOIT via de telefoon of op enige andere manier om je pincode vragen en al helemaal niet iemand sturen om je bankpas op te komen halen, laat staan allebei deze handelingen (vrijwel) tegelijk. Als je hier intrapt ben je zelf toch wel verantwoordelijk, alhoewel ik het wel heel vervelend vind dat meestal de ouderen die het toch al niet makkelijk hebben, er in trappen. Het probleem is dat zo'n oplichter zich zo overtuigend als echt weet voor te doen dat het voor het slachtoffer lijkt op een dubbele boodschap. Die raakt dus in verwarring, en heel veel mensen zullen in verwarring instructies opvolgen van een autoriteit, of iemand die als autoriteit overkomt. En let wel, dat is in veel situaties juist een goede eigenschap, want gevaarlijke situaties lopen goed af als mensen de instructies van bijvoorbeeld brandweerlieden heel braaf opvolgen, dat is dan typisch het beste wat je kan doen, het kan makkelijk levensreddend zijn. Die eigenschap wordt geëxploiteerd. Verwarring zaaien met ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha