Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-01-2022, 19:20 door Anoniem

Door Anoniem: Je staat bij horecabezoek met QR-code heel weinig gegevens af. De QR-code zelf bevat alleen de eerste letters van je voor- en achetrnaam; de QR-apps geven geen info terug naar internet en het personeel controleert alleen maar of die weinige info in de QR-code overeenkomt met ID-bewijs. Er wordt niets opgeslagen bij de horeca. De mensen die hier zo bezorgd om zijn, zijn vaak ook degenen die luid schreeuwen op FB of Twitter en daar zonder problemen hun privacy weggeven. Wat mij betreft is die zorg om privacy rond de QR paniekzaaierij. Als je over de grens gaat dan gebruik je de internationale QR-code en die bevat medische gegevens. Maar ook simpelweg het kunnen tonen van een QR-code bij 2G verklapt i.c.m. je leeftijd al dat je een zwakke gezondheid hebt of last hebt van een angststoornis. Een bezoek aan de horeca is vaak een spontane actie, hoe meer drempels je gaat opwerpen hoe sneller mensen zich bedenken en er van af zien. Allerlei voorwaarden aan het bezoek verbinden, dat helpt niet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha