Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-02-2022, 22:02 door Anoniem

Wat zo frappant is dat bedrijven om identificatie vragen terwijl die bij het innemen van de persoonsgegevens nooit is gevraagd. Dat is dus per definitie onrechtmatig. Immers, het opvragen van een ID heeft geen enkel nut bij het authenticeren van een persoon. De gegevens daarin matchen sowieso zelden. Personen gebruiken een roepnaam, en een adres staat niet op een ID. Authenticatie kan veel makkelijker en veiliger door een persoon een brief te sturen die terug moet worden verzonden als het email adres is gewijzigd. Of door een email te sturen en om antwoord te vragen als je bent verhuisd. Laten we wel zijn, het is geen halszaak als je een abonnement wil opzeggen (of aanvragen). Daar is nooit een paspoort voor nodig. Het is ontzettend krom om als je om verwijdering vraagt er eerst nog meer gegevens worden gevraagd. Een verwijderverzoek dien je in om een goede reden: je vertrouwt dat bedrijf niet met je gegevens. Dit is dan ook niets meer dan het opwerpen van een barriëre om je AVG rechten uit te oeferen. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha