Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-04-2022, 17:57 door Anoniem

Volgens de FNV kregen de medewerkers bij Teleperformance hun plaspauzes niet vergoed en viel het bruto uurloon van onder de 10 euro vaak lager uit, omdat zij bij onbereikbaarheid buiten hun schuld (door bijvoorbeeld een internetstoring) niet krijgen doorbetaald. Over deze kwesties werden in de Tweede Kamer in 2020 vragen gesteld. https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/02/fnv-duizenden-medewerkers-coronacallcenters-onderbetaald-a4030117 Een soortgelijke kwestie speelde eerder bij een orderverwerkingsbedrijf in Roermond, waar een vrouw op staande voet werd ontslagen, omdat ze weigerde 10 minuten voor aanvang aanwezig te zijn. De rechtbank in Roermond stelde de werkgever destijds ook in het ongelijk. De "inlogtijd" valt gewoon onder de werktijd, concludeert de kantonrechter https://www.trouw.nl/economie/ook-de-computer-opstarten-is-werktijd-callcenter-moet-medewerker-vanaf-tien-voor-negen-al-betalen~be4e01f3/ Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis was de GGD GHOR een grote klant van Teleperformance in ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha