Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-04-2022, 10:19 door Anoniem

Door Anoniem: Maar wordt die eerste plaats dan straks niet overgenomen door "aankopersfraude" waarbij online gekochte artikelen wel geleverd zijn maar de koper dat ontkent, en daarmee het geld terug krijgt en de verkoper berooid achterlaat? Als je even kijkt naar de voorwaarden van kopersbescherming dan zie je dat OPP bemiddelt tussen verkoper en koper, en de uitkomst daarvan bepaalt naar wie het geld gaat. Kopers die enthousiast aan het frauderen slaan door te doen alsof ze hun aankopen niet ontvangen hebben zullen vast wel gaan opvallen. Wat mij aan die voorwaarden overigens opvalt is dat je als koper je geld (onder meer) kan terugkrijgen als het artikel nooit verzonden is door de verkoper. Er staat niet dat je je geld terugkrijgt als het artikel nooit ontvangen is door de koper. Dat suggereert dat het risico voor de koper is, niet voor de verkoper, als er bij PostNL iets zoekraakt.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha