Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-04-2022, 16:28 door Anoniem

Door Anoniem: Om dit probleem te verhelpen moest de klant de zogenaamde helpdeskmedewerker toegang tot zijn computer geven, wat gebeurde via Teamviewer. Volgens vroeg de oplichter aan de klant om een kleine betaling te verrichten. Daarbij heeft de klant op de echte website van de bank of een phishingsite ingelogd. Vervolgens werd in vier transacties 13.200 euro overgeboekt. Dit begrijp ik niet, heeft de klant zelf 13.200 euro overgeboekt zo nee dan vraag ik mij af hoe deze overboeking plaats heeft gevonden. Bij iedere overboeking moet je toch zelf toestemming geven volgens mij. Min of meer - nu met teamviewer de oplichter de hele computer kon bedienen _en_ de klant een eerste betaling zelf deed (via een phishing site) - en vier uur aan de lijn hing denk ik dat de oplichters het meeste overboekingen gedaan hebben (met de credentials die ze gephished hadden), en de klant met een lulverhaal z'n rabo runner hebben laten gebruiken voor bevestigingen van de transacties.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha