Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-08-2004, 10:01 door Anoniem

De essentie van Steven's verhaal is waar. De praktijk laat vaak zien dat juist de mobiele gebruikers die via dial-up en/of VPN oplossingen aan het bedrijfs netwerk komen te hangen een lastig punt zijn. Patchmanagement is tricky voor gebruikers die infrequent aanloggen, met alle risico van dien. Laat staan als zijn al reeds geinfecteerd zijn met bijv een Sasser of Blaster worm. IPS oplossingen kunnen inderdaad hierin een oplossing bieden, door de gebruiker geheel te blocken of alleen het "slechte" verkeer te stoppen. De persoon in kwestie zou dan bijv nog wel z'n mail kunnen lezen, maar niet een ander systeem infecteren/aanvallen. Daarnaast heb je natuurlijk de rapportage (net als met IDS) om bijv gebruikers op te sporen die geinfecteerd zijn. IPS (en dus niet IDS) is meer dan "een domme doos die niets kan". Volgens mij moeten bovenstaande personen zich eens wat meer gaan inlezen in deze materie voor dit soort (onjuiste) uitspraken te doen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha