Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-06-2022, 20:33 door Anoniem

Door Anoniem: Ja dat verbaast mij ook altijd zo bij dat WhatsApp fraude scenario. Dat er mensen zijn die na een appje "van hun zoon" meteen allemaal geld gaan overmaken zonder eerst persoonlijk contact te hebben. Het gaat meestal zo van "ik ben mijn telefoon verloren en nu heb ik een nieuw nummer" nou dan zou ik zeggen, bel dat nieuwe nummer. Maar nee, dat doen ze dan niet. Dat doen ze inderdaad niet. Maar onderschat niet hoezeer de fraudeurs in weten te spelen op zwakheden in de menselijke psychologie. Als ze meteen via een onbekend nummer om geld zouden vragen zou het wantrouwen bij de meeste mensen echt wel gewekt worden. Maar ze maken er twee stappen van. In de eerste stap melden ze dat ze een nieuw nummer hebben en praten ze over koetjes en kalfjes. Dat zijn geen onderwerpen met een hoog risico, het doet bij het slachtoffer geen alarmbellen afgaan, het is een soort communicatie dat op zich geen risico's oplevert en waar je veilig aan kan deelnemen. Het slachtoffer kan best een moment hebben van: ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha