Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-06-2022, 16:31 door Briolet

Door Anoniem: Een legaal bedrijf wat al tig jaar bestaat wordt, wat e-mail betreft, als ongewenst beschouwt. Dat gebeurd vaker dan je denkt. Dat is ook de reden dat veel ontvangers het niet zo nauw nemen met de controle. Twee voorbeelden uit mijn ervaring van grote bedrijven die foute mail verstuurden zijn Ziggo en BMW. Ziggo heeft via een SPF record gespecificeerd welke IP adressen namens Ziggo mogen versturen. Maar (een deel van) hun helpdesks stuurde ziggo mailtjes vanaf een ander IP adres. BMW publiceerde een SPF record met een syntaxfout, waardoor die ongeldig werd. Het heeft meer dan 3 jaar geduurd voordat deze fout hersteld werd. Naast deze twee grote kom ik regelmatig kleine bedrijfjes tegen (< 10 man personeel) die regels opstellen via hun SPF record, maar zich er zelf niet aan houden bij het versturen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha