Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-06-2022, 09:35 door Anoniem

Wat ontbreekt in dit artikel is of er uberhaupt in enige vorm afspraken waren gemaakt over die back-up. Nog even los van het feit wáár het gebeuren is binnengekomen: als je laatste back-up een jaar oud is, vraag ik mij af of de verantwoordelijke (de stichting zelf) of de uitvoerende (het IT-bedrijf) tekort is geschoten? Natuurlijk heeft een IT dienstverlener enige zorgplicht, maar had de klant in dit geval zelf wel enig kader geschetst over hoe deze back-up moest verlopen? Of 'ging men er vanuit' dat het wel geregeld was? Ik ben werkzaam in de informatiebeveiliging in het MKB en zie erg vaak dat de klant in kwestie totaal zijn vraag niet weet te formuleren of zelfs een degelijk aanbod van een IT dienstverlener (zoals een back-up dienst) opzij schuift, omdat ze deze niet begrijpen, niet op waarde kunnen schatten of het gewoon te duur vinden en het risico niet zien als ze het niet doen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha