Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-06-2022, 10:06 door Anoniem

Voor degene die de RaboScanner niet kennen. De RaboScanner scant ene QR code van het scherm en laat dan op de RaboScanner het totaal bedrag van de transactie zien. Op de RaboScanner moet vervolgens OK geklikt worden voordat de authorisatiecode in beeld komt. De RaboScanner vraagt dus of het totaalbedrag van 19.000 euro klopt, en de klant heeft daar op OK geklikt. Als dat bedrag niet is wat de klant verwacht, dan doe je niks, je stopt je transactie. Als je nu niks meer doet, dan gebeurt er ook niks. Maar de klant heeft wel op OK geklikt en de autorisatiecode ingevoerd. Hoever moet je als bank gaan als mensen zelfs op een duidelijke vraag (Wilt u 19.000 euro overmaken naar die-en-die? Ja of Nee) niet kunnen antwoorden? Als mensen zo onder druk staan of gemanipuleerd zijn dat ze toch akkoord gaan, dan is dat een misdaad en geen probleem van de bank. Net zoals pinnen onder druk of manipulatie.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha