Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-06-2022, 11:41 door Anoniem

Bij mij werd nog niet zo lang geleden een vergelijkbaar bedrag door een bank geblokkeerd toen ik het wilde overmaken van NL naar een ander EU-land. Ik moest eerst "de herkomst van het geld" aantonen in verband met preventie van fraude en witwassen. Hoe ik dat kon aantonen zei de bank niet. Uiteindelijk is het na gedoe wel geregeld. Maar het was wel duidelijk dat ik niet over mijn eigen geld mocht beschikken tenzij ik privé-informatie aanleverde. Maar kennelijk vindt de bank het niet nodig een transactie te blokkeren naar een wildvreemde rekening in Thailand. Er wordt dus gemeten met twee maten. De bank ziet voor zichzelf een veel grotere "zorgplicht" als het gaat om het beschermen van de Belastingdienst, dan als het gaat om een rekeninghouder van de bank zelf. Tegenwoordig stellen banken zich tegenover klanten op alsof ze een onderafdeling van de Belastingdienst, terwijl ze ondertussen de schijn proberen te wekken dat ze commerciële ondernemingen zijn die op een "vrije markt" opereren. Wat een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha