Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-06-2022, 10:43 door Anoniem

Door Anoniem: Spoofing, telefoon of e-mail, is niet een fout van de banken. De oplichter die belt met een gespooft nummer is niet in dienst van de bank. De bank voert slechts een opdracht voor een transactie uit. De mogelijkheid tot spoofen wordt geboden door onze krakkemikkige digitale infrastructuur. Hoeveel mensen hebben het nummer van de bank in hun telefoon staan of herkennen het nummer van de bank op de display? En dat iemand zegt dat hij van de bank is, bewijst helaas niets. Dat kun je ook niet verhinderen. Ik zou jou kunnen bellen (als ik je nummer wist) en zeggen dat ik van de bank ben. Niets verhindert dat. Ook niet als ik dat op straat doe. Voor de duidelijkheid: IMHO zouden telco's en fabrikanten van email-software meer moeten doen om spoofing tegen te gaan. Dat is een zeer grote kwetsbaarheid waar zij verantwoordelijk voor gemaakt moeten worden. Alleen zo dicht je die gaten bij de bron. Uit eigen beweging doen ze niets. En anderen kunnen het niet. Waarom zou ik een nummer of ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha