Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-07-2022, 15:09 door Erik van Straten

Door Anoniem: @klantcontact:gemeente.nl geeft dan bijvoorbeeld een goede herkenning voor de eindgebruiker. Ok, de gebruiker ziet @klantcontact:gemeente-amsterdam.nl. En dan? De Twitter scam van vorig weekend was gericht op het overnemen van accounts van "geverifieerde gebruikers" (door Twitter) die daarom een blauw vinkje hebben, dus altijd 100% betrouwbaar is dit niet - maar wel redelijk. Probleem: phishers kunnen op fake websites zoveel vinkjes zetten als ze willen. Wat we missen is een betrouwbare en goed uit te leggen manier om vast te stellen dat iemand die zegt medewerker van organisatie X te zijn, dat daadwerkelijk is. Én vooral dat het voor fraudeurs moeilijk tot onmogelijk is om zich voor te doen als iemand anders, en je dus betrouwbaar door zo'n systeem gewaarschuwd kunt worden als je belazerd wordt. Enigszins vergelijkbaar met thuiswinkel.org voor webwinkels. Ik heb hier wat ideeën over en ga daar nog eens verder op broeden.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha