Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-07-2022, 21:26 door Anoniem

Door Anoniem: Want het was bedoeld voor.... Het "spoofen" van een nummer door bedrijven die geen doorkiesnummers wilden tonen maar alleen het algemene nummer. Alleen was het systeem zo opgezet dat ook een wildvreemde zijn eigen centrale zo kon programmeren dat het het nummer van een ander bedrijf kon tonen, zonder enige extra verificatie door de telco (of de gebruiker van het nummer) !!! Over ontwerpfout gesproken. Dat klopt helemaal niet! In de tijd waar jij over praat was het wel degelijk beveiligd. Toen was PTT/KPN de enige aanbieder en die controleerde wel degelijk of een meegegeven nummer aan jou toebehoorde. Je kon als bedrijf wel een doorkies nummer of een algemeen meegeven maar niet een nummer van een ander. Pas later met de opkomst van de concurrentie op de telecom markt is er een probleem ontstaan, omdat concurrenten niet altijd zin hadden in dit soort extra werk. En toen er VoIP toegang tot vaste lijnen kwam was helemaal het hek van de dam want die aanbieders keken werkelijk helemaal NERGENS ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha