Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-07-2022, 17:10 door Anoniem

Door tvlsecu: Hi allen, Hopelijk kan iemand me verder helpen met het volgende: Wij monitoren en analyseren de quarantaine mailbox en door gebruiker gerapporteerde phishing regelmatig. Nu is er een geval waarbij een nieuwe medewerker na één week (!) al spam/phishing ontvangt. Dit zou onmogelijk door een datalek o.i.d. kunnen komen als het om zo'n korte tijd gaat, zou je denken. Heeft iemand een idee wat hier nog meer een oorzaak van zou kunnen zijn? Mvg, Het record wat ik gezien heb is 3 uur (na aanmaak domein !, niet mailbox) en 17 minuten na mailbox. Dus het kan allemaal best. Er zijn spammers die bij de grote DNS boys een abbo hebben op nieuwe resolved domeinen. Zodra die er een vindt binnen hun 'specs' gaan ze direct connecten naar de server in het MX record. Soms met default dingen als postmaster, soms met samengestelde namen. Bij sommige organisaties die Office365 gebruikten was er een lek die ervoor zorgde dat alle mailadressen uitgelezen konden worden. Geen makkelijkere manier om spam te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha