Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-07-2022, 14:22 door Erik van Straten

Door AppUser: Je kunt in de app alles doen wat ook in Mijn ING kan, maar het is veel slechter beveiligd. Waarom kiest de bank hiervoor? Omdat, er vanuit gaande dat je de echte ING-app gebruikt, phishing dan zo goed als onmogelijk is. Met phishing bedoel ik hier dat je, met jouw browser, inlogt op een site die als twee druppels water op mijn.ing.nl lijkt en waarbij een slotje getoond wordt. Door AppUser: Online bankieren met Mijn ING is tenminste beveiligd met een username + password + extra bevestiging per telefoon voor het inloggen. Zelfs die tweede factor helpt voor geen meter; zodra je jouw user-ID, wachtwoord en 2FA-code (2FA = Tweede Factor Authenticatie, ook bekend als MFA = Multi-...) invoert op de nepsite, logt de aanvaller daar direct mee in op de mijn.ing.nl site. Ook als de aanvaller dan niet meteen geld over kan maken, weet zij/hij wel jouw saldo. Als hij/zij jouw telefoonnummer niet weet, kan hij/zij de inlogpagina aanpassen en daarin iets vragen als: Er zijn cybercriminelen actief. Voer ter ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha