Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-07-2022, 09:39 door majortom

Door Erik van Straten:ING had dan beter een aparte/gescheiden validatie kunnen invoeren met een aparte nummer-generator (hardware) icm de bankpas. Dus los van de ING-app op de telefoon. Dat zou ik veiliger vinden. Elke keer een andere code om mee te valideren. Ik heb zo'n kastje bij m'n Triodos rekening, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om dat ding mee te nemen om buitenshuis (o.a. op vakantie) geld over te kunnen maken of het banksaldo te kunnen bekijken. En zo'n kastje is leuk, maar bij internetbankieren met browser helpt het niet tegen phishing. Op het apparaat van de Rabobank komt ook het bedrag en rekeningnummer te staan waar de overboeking heen gaat. Dat in combinatie met standaard niet klikken op linkjes in emails e.d. lijkt me een adequate beveiliging tegen phishing. Ik vertrouw gewoon het mobiele OS niet. Er is bijvoorbeeld geen adequate anti malware, waardoor een rogue app snel is geinstalleerd, ook uit de "vertrouwde" app stores. En die scheiding tussen applicaties ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha