Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-08-2022, 09:25 door Anoniem

Door Quink: Waarom kan dat synchroniseren van bedrijfsgegevens met een privé account (in dit geval Google) niet geblokkeerd worden? Dat is misschien wel een domme lekenvraag voor een IT specialist, maar dat is het eerste waar ik als computergebruiker met gemiddeld bewustzijn voor IT security aan denk. Goede vraag en zeker als je geen IT specialist bent, kan ik je verwondering voorstellen. Hier gaat het eigenlijk om twee dingen, namelijk inloggen op de bedrijfsomgeving en het gebruik van een browser. Je kent vast de situatie als je ergens inlogt dat je browser vraagt 'Wilt u het wachtwoord opslaan?'. Als je daarna weer op dezelfde site wil inloggen, wordt het wachtwoord al voor je ingevuld. Dit is een functie van de webbrower, niet van de website. Deze medewerker gebruikte Chrome en dat biedt de mogelijkheid om in de browser opgeslagen wachtwoorden met je account te synchroniseren. Daarmee krijg je dus als je op één computer je wachtwoord hebt opgeslagen, daarna op elke computer waarmee je wilt inloggen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha