Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-08-2022, 19:15 door Anoniem

Nee, (natuurlijk) zijn er geen richtlijnen hiervoor. Een bedrijf mag z'n bedrijsproces heel erg inrichten zoals ze zelf willen. Er zijn wat normen maar die hebben vooral met accounting/accountability/SoX e.d. te maken . Dat ze iets aan een auditor moeten _kunnen_ tonen zegt niks over wat ze aan een interne collega moeten melden. Een gebruiker meldt een storing (of gewoon onverwacht gedrag) bij de ICT organisatie, en krijgt dan meestal een ntwoord, in de vorm van opgelost/hoort zo /gaat ooit of niet opgelost worden neem de workaround/feature request . Hoewel je hacking niet kunt uitsluiten zijn 'normale' storingen, of doodgewoon "developer heeft niet bedacht dat mensen x/y/z proberen" de hoofdmoot . Net zoals de kinderen van de schoenmaker nogal eens gaten in de zool hebben , worden intern-gerichte diensten wat minder strak beoordeeld dan customer facing dingen . "Don't do that, then" is intern vaak wel een acceptabele norm. Om eerlijk te zijn - eindgebruikers zijn gewoon ontzettend slecht in ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha