Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-09-2022, 14:02 door Briolet

Door Erik van Straten:Als e-mails die echt afkomstig zijn van "piet@example.com", om welke reden dan ook, in jouw spambox belanden of worden geweigerd door jouw ontvangende mailserver, dan kun je dat e-mail adres "allowlisten". Probleem opgelost zou je zeggen. Totdat een aanvaller weet dat genoemd e-mailadres in jouw allowlist zit, want dan kan die aanvaller vanaf een willekeurige mailserver liegen dat hij of zij "piet@example.com" is. Tot zover "security by obscurity". In mijn optiek zou je zo'n mail moeten kunnen whitelisten, maar blijkbaar zijn er mailclienten (Outlook?) die dan ook gespoofde mail weer doorlaten. Gespoofde mail zou ook met ge-whiteliste mail niet doorgelaten mogen worden. Er zijn bedrijven die zelf mail spoofen, maar als die niet aankomt is het eerder zaak van de verzender dan van de ontvanger om hier wat aan te doen. Als voorbeeld kwam ik gespoofde mail van de ziggo helpdesk tegen. Dit zal een externe helpdesk geweest zijn die hun eigen mailserver gebruikt om de mail namens Ziggo te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha