Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-09-2022, 11:47 door Erik van Straten

Door Anoniem: Maar als je dan DMARC Policy p=reject hebt ingesteld, dan komt deze email niet aan. (Als de ontvangende mail server DMARC checkt) Zie mijn antwoord hieronder. Door Anoniem: De manier hoe je omschrijft omzeilt DMARC helemaal niet. De safe sender list in de Outlook MUA zorgt er voor dat mail die eigenlijk in 'junk' afgeleverd wordt, nu in Inbox komt. Dat is wat anders. Als de DMARC check wel wordt uitgevoerd maar met een fail niets wordt gedaan als de afzender in de allowlist staat, is dat effectief toch bypassen van DMARC?! In de link die je gaf (hier clickable en iets korter: https://docs.microsoft.com/en-gb/microsoft-365/security/office-365-security/use-dmarc-to-validate-email#how-microsoft-365-handles-inbound-email-that-fails-dmarc) staat klip en klaar (opmaak toegevoegd door mij): How Microsoft 365 handles inbound email that fails DMARC If the DMARC policy of the sending server is p=reject, Exchange Online Protection (EOP) marks the message as spoof instead of rejecting it. In other words, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha