Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-09-2022, 13:29 door Anoniem

Veel ISPs hebben tegenwoordig tooling die de waarschuwingen afgeven als vanaf een IP adres van hun klanten "verdacht" verkeer komt. Besmette klanten, of het om hun routers of andere apparatuur worden "in quarantaine" gezet en kunnen maar beperkt internetten en krijgen emails, SMSen en dergelijke om ze op de hoogte te stellen dat ze waarschijnlijk zijn besmet. Ik kan me voorstellen dat deze specifieke mirai besmetting ook snel gedetecteerd wordt door die ISPs. Los daarvan, 2016 EOL betekent in de praktijk dat een behoorlijk deel van deze routers stuk is gegaan ondertussen (BADCAPS) en vergeleken bij modern spul, traag is. Veel providers stellen nieuwe apparatuur beschikbaar, dus de mensen die deze routers nog gebruiken hebben al minstens 6 jaar geen nieuwe ISP gekozen en destijds niet de apparatuur van de ISP gebruikt. Er zullen er ongetwijfeld nog wel een paar aan het internet hangen, maar de aantallen zullen relatief laag zijn in Nederland. Of je aansprakelijk bent? In theorie wel, in de praktijk zal er ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha