Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-11-2022, 09:28 door Anoniem

Door majortom: Ik zie hier niet zoveel toegevoegde waarde. Ja, je maakt het inloggen via het web interface moeilijker, maar connecties direct naar de IMAP/POP/SMTP server zijn nog steeds op basis van basic authentication. De zwakste schakel zal altijd prooi zijn voor eventuele aanvallers. Verder wordt alleen SMS ondersteund in combinatie met 2FA. Dat betekent dus dat ik een extra persoonsgegeven, nl mijn telefoonnummer, moet verstrekken aan Ziggo. Waarom kun je niet gewoon kiezen uit bijvoorbeeld TOTP en SMS voor de 2FA? Dit is inderdaad het gevoel wat ik ook krijg. Ziggo kan nu in ieder geval zeggen dat de situatie is verbeterd na het Consumentenbond-onderzoek. Maar dit had iets beter doordacht kunnen worden voor het aanbieden ervan. Laten we hopen dat dit de eerste MVP is in hun Scrum project en dat deze zaken als het uitfaseren van basic authentication en het aanbieden van andere 2FA opties naast SMS nog op de backlog staan.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha