Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-12-2022, 13:37 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Bij mijn weten wordt mail met ongeldige SPF gewoon in het putje gemikt en niet geretourneerd. Dat zal van de implementatie afhangen. Correct zou zijn om de SPF te checken in de mailserver tijdens de SMTP transactie en een foutcode te geven. Dus niet "het mailtje terug sturen naar het geclaimde verzendadres". Of het dan in het putje gemikt wordt dat hangt er vanaf wat er bij de verzender ingeregeld is. Zelf heb ik om dit soort ellende te voorkomen de boel zo ingericht dat dergelijke mail rood gemarkeerd wordt in het mail programma maar dus wel gewoon "afgeleverd" wordt (modulo de normale spamcriteria). En het komt best wel vaak voor dat er mail rood gemarkeerd is! (dit gebeurt ook bi DKIM fouten overigens) Inderdaad. Er is teveel "valide" mail met SPF of DKIM fouten om blindelings te weigeren , dan is fors markeren de betere keuze.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha