Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-12-2022, 15:42 door Anoniem

Door Erik van Straten: Door Anoniem: Dus een klant van de RABOBANK wordt gebeld door een medewerker van de ING ?!? En toen? ...... (lichtje? wekker? alarmbellen?) "ING-medewerker": Wij zagen in onze systemen verdachte bijschrijvingen naar de rekening van een van onze klanten, mogelijk is dat een geldezel. Zojuist zagen wij aanwijzingen dat er geprobeerd wordt om uw bankrekening leeg te roven. Wij hebben als eerste contact gezocht met uw bank, maar daar zijn zij druk met een ander incident en vroegen ons, om geen tijd te verliezen, om contact met u op te nemen. Ik vermoed dat degenen die er zeker (van denken te) zijn dat zij nooit in social engineering zullen trappen, zelf een grotere kans maken om hier slachtoffer van te worden dan mensen die hun eigen zwaktes niet ontkennen. Zo'n aanval lukt vaak alleen bij een samenloop van omstandigheden, en in veel gevallen zeggen de slachtoffers achteraf "hoe heb ik zó stom kunnen zijn". We hebben de klassieke drempels afgeschaft, maar bieden geen vangnet voor ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha