Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-01-2023, 12:31 door Erik van Straten

Door majortom: Ikzelf gebruik geen app om te bankieren (ik heb dan ook geen access tot de play stores van Google/Apple om die enigszins betrouwbaar te kunnen installeren) maar doe dat alleen vanaf mijn PC met QubesOS erop vanuit een disposable qube, gebruik makend van de e-dentifier van ABN (dmv het overtikken van de codes). De laatste tijd bij het inloggen komt de chatbot Anna steeds met de melding dat deze manier van inloggen verdwijnt en je gedwongen wordt om met de app in te loggen. Een app zou wel eens vooral in het voordeel van de bank kunnen zijn. Immers, met daarin een hardcoded URL voorkom je dat mensen via een AitM (Attacker in the Middle) zoals abnamro.nl.services.svtne.com (met Let's Encrypt certificaten geldig tussen 2022-07-07 en 2022-10-05) gaan internetbankieren. Er wordt dan ingelogd en gebankierd vanaf een apparaat van een derde partij waarbij het voor de bank, juridisch gezien, lastiger kan zijn om te claimen dat de diefstal volledig de schuld is van de klant. Als er een trojan op de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha