Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-05-2023, 11:41 door Anoniem

Door buttonius: Door Anoniem: Word het niet tijd om op ISP niveau standaard alles te firewallen totdat je inlogt en aangeeft welke poorten open moeten? Dan hebben we meteen het hele IoT botnet probleem opgelost. Een ISP zou dit aan nieuwe klanten kunnen vragen en aan bestaande klanten via een instellingen panel kunnen aanbieden. Maar ik vrees dat dit een hoop service calls gaat geven omdat, e.g. de smart TV ineens niet meer verbinding kan maken met zijn fabrikant en dan onduidelijke foutmeldingen gaat geven. Dat zal meevallen. De pleitbezorging hier is dat het inkomende verkeer geblokkeerd wordt. Iets wat SOHO routertjes standaard al (zouden moeten) doen. Alleen is het zo vreselijk makkelijk om je spulletjes van buitenaf te managen, dus zet je dat vinkje aan om je firewall remote te kunnen managen. Kun je vanuit je werk ook snel even wat aanpassen of controleren, of misschien je ouders te helpen als er iets niet werkt. Trouwens, HTTPS en SSH, dat is versleuteld, dus, dan is het toch veilig? Ik zie dan ook ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha