Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-06-2023, 20:42 door Anoniem

Door johanw: Door Anoniem: Eigenlijk zou men in geval van niet-deugdelijke authenticatie (dat is dus altijd als je het telefonisch afhandelt) de vervangende SIM alleen fysiek moeten opsturen naar het reeds bekende adres, dus niet de mogelijkheid aanbieden om de swappen naar een opgegeven SIM nummer ("blanco SIM"). De post is toch weer een extra drempel, kan uiteraard ook onderschept worden maar dat is toch weer een extra factor, zeker voor aanvallers die niet in de buurt wonen. Ik heb een keer een defecte sim gehad en ben toen naar een fysieke winkel gegaan. Daar werd mijn ID gecontroleerd en werd de swap uitgevoerd in de winkel zelf. Dat voor de gek houden lukt misschien als je een lookalike hebt en een ID kaart steelt maar dat zal gewoonlijk niet lang onopgemerkt blijven. Combinatie bankpas van de rekening en ID kaart bij een fysieke winkel is een optie maar dan kom je op het punt moet je 1 medewerker zo'n swap uit laten voeren. Tussen haakjes als de dief toegang had tot de klantportaal van T-Mobile had ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha