Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-06-2023, 15:19 door Erik van Straten

Dank voor de reacties! Bij punt 1 had ik, achteraf bezien, kunnen toevoegen dat u dat "ijzersterke unieke wachtwoord", per web-account, nooit hoeft over te tikken (laat staan zelf te onthouden). Het idee achter passkeys (en wachtwoordmanagers in het algemeen) is dat u het onthouden van sterke wachtwoorden delegeert naar uw toestel(len) en software daarop, of naar een online wachtwoordmanager. Terzijde / merk op: dat "delegeren" is natuurlijk niet zonder risico's voor u: als een aanvaller toegang krijgt tot één van uw toestellen, of een cloud-back-up daarvan op haar of zijn toestel kan "terugzetten" (restoren), dan heeft u in één keer een enorm probleem. Het alternatief, voor elk van de vaak vele accounts, zelf een uniek sterk wachtwoord {a} onthouden, is onmenselijk en kansloos. Mits je goed nadenkt en de juiste maatregelen neemt, lijkt delegeren toch het beste van twee kwaden. {a}: In https://security.nl/posting/798727 beschreef ik gisteravond wat T-Mobile.nl onder een "sterk wachtwoord" verstaat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha