Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-08-2023, 13:12 door Anoniem

De GDPR stelt dat data enkel mag woorden gebruikt voor zolang het nodig is voor de dienstverlening naar de afnemer. De maximale tijd voor inactiviteit is vastgesteld op maximaal 36 maanden en valt onder het recht tot vergeten. De afnemer die inactief is moet redelijke tijd krijgen om te reageren als ze de data wel willen behouden. Echter wat een inactief account inhoud is niet gespecificeerd in de GDPR en daar zit dus de speelruimte voor bedrijven. Daarbij geldt ook dat als er licenties zijn vergeven en deze geen verloopt datum hebben de achterliggende account niet mag worden opgezegd tenzij de gebruiker dit zelf aangeeft of bij een breuk van de overeenkomst. Dit geld ook voor aankopen via een platform van een fysieke aard. Verder mag sommige data langer bewaard worden of zelfs verplicht wegens belasting verplichtingen los van het recht tot vergeten of dit nu wel of niet eenzijdig is aangevraagd.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha