Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-10-2023, 11:41 door Drs Security en Privacy

Stap 1 is realistisch, je wil niet weten hoe vaak je nog oude spullen ziet en hacks bij bedrijven die binnen zijn gekomen door bestaande, vermijdbare, beveiligingslekken. Stap 2: lang niet iedereen heeft het en het fake 2FA waarbij je slechts op akkoord of niet akkoord (of iets soortgelijks) moet tikken is niet afdoende, zelfs Microsoft begint dat inmiddels de begrijpen. Stap 3: backups, offline backups en daar hoort ook recovery en recovery testen bij en ja dus ook prioriteiten stellen, je wil geen recovery van 3 jaar omdat je dat niet gedaan hebt en de online backup faciliteit er zo lang over doet om alles te herstellen. Stap 4: geen LastPass dus bijvoorbeeld, wachtwoorden of wachtwoord zinnen zijn een eeuwig durende discussie. Grote tech bedrijven willen van de wachtwoorden af en die vervangen door cryptografische sleutels, maar ja lokaal houd je nog altijd een wachtwoord. Maar goed, als de meeste bedrijven deze stappen nu eens fatsoenlijk zouden implementeren, dan gaat dat zeker helpen. Al is het maar ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha