Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-10-2023, 13:11 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Het verwijderen van mailboxen van medewerkers bij uit dienst treding is niet altijd rechtmatig of praktisch. Dit hangt af van de redenen voor het bewaren van de e-mails en de toepasselijke wet- en regelgeving. Hier zijn 10 voorbeelden waarbij het direct verwijderen van een mailbox van een uitgetreden medewerker problematisch kan zijn: 1. **Wettelijke Bewaarplicht**: Er zijn situaties waarin e-mails bewaard moeten blijven vanwege wettelijke verplichtingen, zoals financiële transacties of bepaalde bedrijfscommunicatie. 2. **Lopende projecten**: Als de medewerker betrokken was bij lopende projecten, kan de informatie in hun mailbox cruciaal zijn voor de voortzetting van deze projecten. 3. **Juridische geschillen**: Als er een juridisch geschil is of kan ontstaan waarbij de e-mails van de medewerker als bewijs kunnen dienen, is het verwijderen ervan onverstandig. 4. **Contractuele verplichtingen**: In sommige contracten kunnen clausules staan die het bewaren van communicatie ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha