Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-01-2024, 17:07 door Anoniem

Ik vind dit een duidelijke zaak, namelijk dat de klant voor 100 procent verantwoordelijk gesteld kan worden voor de overschrijvingen. Dit is een typisch geval van datingfraude. De oorzaak daarvan ligt in de individueel-psychologische sfeer van de klant. De klant is volledig toerekeningsvatbaar en daarmee volledig verantwoordelijk voor zijn eigen overschrijvingsgedrag. Een bank hoeft een klant niet tegen zichzelf te beschermen, vind ik (en dat zie ik ruim, ook bij beleggingen). Als we daaraan beginnen dan kunnen we binnenkort een psychologisch onderzoek verwachten wanneer je een bankrekening wilt openen (of opheffen - of wat dacht je van allerlei mutaties daar tussenin?). Dit geval is ook niet op een of andere manier te relateren aan "digitale" complicaties zoals die met online bankieren kunnen optreden. Wat ik verontrustend vind is dat Kifid stelt dat de bank haar zorgplicht heeft geschonden. "Zorgplicht" is een begrip wat gebruikt kan worden om rekeninghouders verder te gaan betuttelen, al dan niet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha