Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-02-2024, 13:13 door Anoniem

Handiger is misschien de gezichtsherkenning uitzetten. [...] Helaas biedt de handleiding geen soelaas hoe dát zou moeten. De privacyhandleiding heeft het over "Als de Eigenaar de functie voor gezichtsherkenning activeert". Dat suggereert dat het standaard niet aan maar uit staat. Als ik op de website van Arlo doorklik naar camera's zie ik daar meteen afbeeldingen bij staan van camerabeelden op smartphones. Als je iets met een smartphone kan betekent dat in de praktijk al gauw dat er iets via een server van de fabrikant loopt. Technisch had dat best anders gekund, maar die weg is de industrie helaas niet ingeslagen. Dan zit je, ook zonder gezichtsherkenning, al in de situatie dat een ander gegevens over jou, en bij camerabeelden ook over anderen verwerken. Mij stoort het behoorlijk dat hele industrieën tegenwoordig doen alsof dat zo volkomen vanzelf spreekt dat het niet eens expliciet vermeld wordt — bekijk maar een paar camera's bij Arlo. Pas als je in punt 4 van de privacyhandleiding kijkt waar de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha