Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-02-2024, 12:00 door -Peter-

Door Anoniem:Als ik op de website van Arlo doorklik naar camera's zie ik daar meteen afbeeldingen bij staan van camerabeelden op smartphones. Als je iets met een smartphone kan betekent dat in de praktijk al gauw dat er iets via een server van de fabrikant loopt. Technisch had dat best anders gekund, maar die weg is de industrie helaas niet ingeslagen. Dan zit je, ook zonder gezichtsherkenning, al in de situatie dat een ander gegevens over jou, en bij camerabeelden ook over anderen verwerken. Wij hebben Reolink en die werken volledig lokaal. Tenminste, als je de goede kiest. Ze hebben sommige, goedkopere modellen waarbij dat niet werkt. Die hebben we dan ook geretourneerd,. We bekijken de beelden in Home Assistant (telefoon en laptop) of Frigate (laptop). Reolink heeft ook een videorecorder die lokaal zou moeten werken. Die zat bij de eerste set van camera's, maar die hebben we ook teruggestuurd omdat het veel beter bleek te werken in HA en Frigate, inclusief persoon- en meer detectie. Peter

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha